Hoe Opal Solutions tijd geeft aan verplegend personeel
Het probleem is duidelijk: verplegend personeel is overwerkt. Tijdgebrek, repetitieve taken, personeelstekort… de uitdagingen zijn talrijk. Daarom heeft Opal Solutions zich tot doel gesteld het werk van verpleegkundigen te vereenvoudigen door gebruik te maken van moderne technologieën en de gegevens die in ziekenhuizen beschikbaar zijn.
De remedie om tijd terug te geven aan het verplegend personeel is automatiseren, activiteiten zo goed mogelijk verdelen over de verschillende personeelsleden en bepaalde taken vereenvoudigen.
Innovatieve oplossingen om de kwaliteit van de zorg te verbeteren
Een van de sleutels is het zo objectief mogelijk kunnen meten van de activiteit om het personeel op de juiste plaats in te zetten.
Met Careboard kunnen we de hotspots van activiteit in het ziekenhuis identificeren, zowel nu als over een paar dagen. Deze intelligente software analyseert de activiteit in realtime, waardoor managers hun personeel optimaal kunnen inzetten. Geen situaties meer waarbij sommige afdelingen overbelast zijn en andere te weinig werk hebben!
Onze software is vooral analytisch, maar we blijven ervan overtuigd dat de beste manier om erachter te komen of iemand overwerkt is, is om het hem te vragen. Dat is waar we ons gevoel voor werkdruk vandaan halen!
Careboard kijkt niet alleen naar de cijfers. Het houdt ook rekening met de gevoelens van het personeel, een cruciaal element in effectief teammanagement. Verpleegkundigen zijn in de beste positie om te weten wanneer ze overwerkt zijn.
Feedback is net zo’n belangrijk onderdeel van teammanagement als de automatische berekening van de werkdruk.
Opal Solutions is ervan overtuigd dat haar innovatieve aanpak het welzijn van verpleegkundigen en de kwaliteit van de patiëntenzorg aanzienlijk kan verbeteren. Met zijn ervaring en passie is de start-up goed op weg om een belangrijke speler te worden in de transformatie van de gezondheidszorg.